Recensera dina favoritböcker››

User Score
9.0
(1 votes)
Click to vote
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)

Nästan fyrtio år efter inspelningen av Star Wars hittade Carrie Fisher en gammal dagbok hon skrev under den tiden och den blev början till den här memoaren. Carrie som nybliven skådespelare fick i sin första stora roll spela mot Harrison Ford och de inledde tvärtemot vad de sagt sedan dess en affär. Här avslöjar Carrie för första gången att det inte bara var i Star Wars filmerna som Leia och Han Solo blev kära i varandra. Och det är ändå bara början på Carries memoarer här. Hon fortsätter med att berätta om senare delar av karriären, allt ifrån att vara för stolt för att sitta på mässor som Comic Con till att bli stammis där, hon berättar om missbruket som legat i släkten och som drabbade henne också. Och om det fantastiskt konstiga att alltid bli anklagad för att vilja stå i rampljuset när man i själva verket inte vill synas. Jag tyckte verkligen om den här boken, mycket för att Carrie är så otroligt rolig i sina beskrivningar. Jag blev överraskad flera gånger av att jag skrattade högt när jag läste den. Hon är rolig, rapp, och har så mycket konstiga tankar att man bara vill sätta ett helt gäng olika diagnoser för att ha en chans att förstå nåt överhuvudtaget. Det verkar inte ha varit lätt att folk blandar ihop en med Prinsessan Leia för alltid bara för att man tackar ja till erbjudandet om att spela in en film.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]